Thursday, January 14, 2010

Masih ada lagi ikan Temelian besar

Video nie aku dapat tahun lepas dalam bulan mei...dah lama aku nak letak dalam blog...asyik terlupa jer. Mengikut kata pemancing nie dah lama dia ushar ikan nie bermain di kawasan kebun dia...dan akhirnya tertangkap juga ler ikan ini....dengar kata ikan nie melebihi 40 kg..tak tau lah aku betul atau tidak...saper yang melihat mungkin boleh agak berapa kg....lokasi pancingan di area sg. semantan temerloh. sebenarnya aku pun ada satu lubuk ikan nie...tapi sg. pahang ler...lokasi rahsia...dan masih boleh melihat ikan nie bermain-main....kadang-kadang terkejut jugak bile tiba-tiba ia muncul dan bermain macam ikan lumba-lumba....harap-harap lubuk tu masih lagi dapat menjaga kawanan ikan ini.

video